Egzamin ósmoklasisty 2021 matematyka CKE – najlepsza dieta egzaminacyjna!

Egzamin ósmoklasisty 2021 matematyka CKE – najlepsza dieta egzaminacyjna!

Egzamin ósmoklasisty 2021 matematyka

Arkusze ósmoklasisty z matematyki? Przerobione! Próbne testy ósmoklasisty? Przejrzane! Pewniaki na egzaminie ósmoklasisty? Wyszukane! Odpowiednia dieta dla lepszego skupienia? Cisza… No tak, wszyscy myślą bardzo szablonowo – tylko powtórki, miliony zadań i spanie z repetytorium ósmoklasisty z matematyki 2021 pomoże zdać egzamin. Oczywiście, nauka to podstawa i nie będziemy tego negować, ale… Ilu z was zadbało o stan waszej koncentracji, o relaks dla ciała i odpoczynek dla głowy? Chociaż nauczyciele zazwyczaj rekomendują tylko i wyłącznie przyspieszony domowy kurs do egzaminu ósmoklasisty to my rekomendujemy chwilowe zatrzymanie w tym powtórkowym szale i zajęcie się odpowiednią dietą, której zbilansowane składniki i bogactwo w pożądane witaminy i mikroelementy nie tylko pozwolą lepiej przyswajać materiał, ale również wydajniej skoncentrować się przy tym decydującym arkuszu. Zainteresowany? Oto cztery rady dietetyczne, z którymi lepiej napiszesz CKE egzamin ósmoklasisty z matematyki!

 

  1. Zadbaj o odpowiednie nawodnienie.

Gazowana, niegazowana, z cytryną, miętą czy miodem, schłodzona albo gorąca, generalnie w każdej postaci – woda! Minimum osiem szklanek dziennie, co w przeliczeniu daje około dwóch litrów. Nasz organizm składa się w 60% z wody, więc jej brak odczujesz w wyjątkowo uporczywy sposób. Nikt z nas nie chce czuć kołatania serca czy nadmiernie się spocić, kiedy trwa test ósmoklasisty z matematyki. Przeszkadzać również może wyschnięta skóra, suchość w ustach czy pękające wargi. Ponadto woda odpowiada za transport składników odżywczych oraz ich wchłanianie. Słowem dobrze nawodniony organizm to lepiej działający mózg, a lepiej działający mózg to dobrze przyswojone informacje z repetytorium ósmoklasisty z matematyki. Pamiętaj jednak, że najlepsza jest woda z kranu lub butelkowana – woda smakowa czy kolorowa to przede wszystkim cukier, który w dużych ilościach może ci zaszkodzić!

 

  1. Postaw na witaminy!

Witaminy z grupy B, czyli B1, B6, B12 to podstawa dobrze funkcjonującego organizmu. Znajdziemy je w ulubionych owocach i warzywach, takich jak jagody, banany, jabłka czy szpinak. Występują również w soi oraz w pieczywie z pełnego przemiału. Niedobór witamin z tej grupy powoduje osłabienie pamięci, kłopoty z koncentracją i łatwe rozkojarzenie, a co najgorsze – bezsenność. Żadne repetytorium ósmoklasisty z matematyki czy próbne testy ósmoklasisty nic nie dadzą, jeżeli nasze oczy będą się zamykać, a my co chwilę będziemy odlatywać myślami gdzieś daleko. Bardzo istotne są również witamina C, A E oraz D. Witamina C wzmacnia nasz organizm i chroni przed infekcjami. Występuje w większości rodzajów cytrusów. Witamina A wpływa dobroczynnie na wzrok i znajdziemy ją w marchwi, szpinaku czy papryce czerwonej, natomiast niedobór witaminy D to uczucie ciągłego zmęczenia, bezsenność oraz problemy z ostrością widzenia. Znajdziemy ją w mleku, żółtkach i maśle. Test ósmoklasisty z matematyki pójdzie ci lepiej, jeżeli zastąpisz energetyki, kawę czy herbatę naturalnymi sokami, wodą i zdrowymi przekąskami.

 

  1. Ryby to twoi przyjaciele!

Ryby to bardzo dobre źródło pełnowartościowego białka, minerałów i witamin oraz właściwych tłuszczów. Lekarze rekomendują jedzenie ryb dwa lub trzy razy w tygodniu, gdyż są one najlepszym źródłem tłuszczów nienasyconych omega-3, które regulują prawidłowe funkcjonowanie mózgu. Są składnikiem błony komórkowej neuronów oraz biorą udział w procesie wytwarzania neuroprzekaźników, czyli połączeń przenoszących impulsy nerwowe. Kwasy omega-3 uczestniczą również w produkcji serotoniny, która poprawia nastrój. Dzięki włączeniu do jadłospisu ryb matematyczne zadania na egzamin ósmoklasisty czy sam CKE egzamin ósmoklasisty z matematyki pójdzie ci jak z płatka. Zatem rekomendujemy odłożyć na chwilę repetytorium ósmoklasisty z matematyki na rzecz pysznej kanapki z łososiem, przekąski z wędzoną makrelą czy pieczonego dorsza.

 

  1. Zamień chipsy na orzechy!

Kiedy ostatni raz jadłeś ulubione chipsy? Pewnie niedawno, może nawet kwadrans temu. A orzechy? Równie smaczne, równie słone, równie dobre jako przekąska do filmu czy w czasie meczu… a nieporównywalnie zdrowsze! Orzechy zawierają w sobie zdrowe kwasy tłuszczowe jednonienasycone oraz wielonienasycone, białko, błonnik, minerały takie jak magnez, miedź, potas i selen oraz witaminy E i K. Pomimo ich wysokiej kaloryczności, warto przed egzaminem zamienić słone tuczące przekąski na orzechowe przegryzki. Jedzenie różnych rodzajów bakalii wzmacnia układ nerwowy oraz zmniejsza ryzyko cukrzycy czy zawału serca. Nas jednak interesuje to, że orzeszki ziemne, pistacje, laskowe czy ziemne wpływają korzystnie na pracę mózgu, poprawiając koncentrację i jego wydajność. Dzięki tym słonym przekąskom niestraszne będą próbne testy ósmoklasisty czy właściwe arkusze ósmoklasisty z matematyki.

 

I chociaż nauczyciele i rodzice zapewne będą akcentowali przede wszystkim powtórki i sesje nauczania, to jednak warto samemu zadbać o dobrą kondycje naszego ciała i mózgu – przed, w trakcie oraz po egzaminie!

Egzamin ósmoklasisty 2021 matematyka

Share this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *